mistä aikaa fb-markkinointiin

Mistä aikaa Facebook-markkinointiin?

posted in: Bisneskoulu | 0
Jaa tästä, kiitos!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

 

Tuntuuko susta joskus siltä, että sinulla ei ole ikinä aikaa tehdä julkaisuja yrityksesi Facebook sivulle?

 

Kun juokset asiakaspalaverista toiseen. Jonglööraat sähköpostien kanssa. Yrität keksiä mistä saisit seuraavan laskutettavan projektin… kiireessä ja stressissä ideoita on vaikea tuottaa.

 

Kiire ei ole luovuudelle koskaan kovin otollista maaperää. Kun on päivänpolttavia asioita hoidettavana, on vaikea muuttaa ajatusmoodia julkaisujen tekemiseen.

 

Sillä se vaatii pysähtymistä. Mielen tyhjentämistä. Syvempää ajattelua. Ja kuten sanottua, sitä ei voi tehdä lennossa.

 

Mutta toisaalta sitä ei voi jättää tekemättäkään.

 

Facebook on nimittäin yhä todella merkittävä ja tehokas markkinointikanava, eikä sitä kannata jättää hyödyntämättä.

 

Joten mitä voisit tehdä?

 

Miten saisit Facebook-sivusi tuottamaan sinulle tulosta?

Tilaa maksuton 3-osainen Facebook-markkinoinnin kurssi tästä (ei enää tarjolla) >>

 

3 keinoa löytää aikaa Facebook-markkinointiin.

 

1/3 Varaa aika kalenteristasi

 

Merkitse kalenteriisi aika Facebook-julkaisujen tekemiseen. Sinun ei tarvitse tehdä julkaisuja joka päivä, sillä on olemassa työkaluja, joilla voit ajastaa niitä. Varaa aikaa tunti tai kaksi vaikka maanantaille ja keskiviikolle. Ota se aika, jolloin voit rauhoittua, istua alas kupin kahvia kanssa. Mieti strategiaasi ja ideoi julkaisuja.

 

Tärkeintä on, että tiedostat, että markkinointi kuuluu työhösi yrittäjänä ja sinun täytyy varata sille aikaa.

 

2/3 Suunnittele useampi julkaisu kerralla

 

Ideoi Facebook-sivusi julkaisujasi rypäksissä. Kun suunnittelet useamman julkaisun kerralla, vältät tulipalokiireen ja voit rauhoittua viikon tai jopa kaksi ennen seuraavaa ideointihetkeä. Ideoi julkaisuja siis aiheittain!

 

3/3 Ota rennosti, puhu ihmiseltä ihmiselle

 

No kolmas asia on sitten se rohkeus. Miten sä ylität sen julkaisukynnyksen, eli mitä sä uskallat julkaista siellä sun Facebook sivulla. Erityisesti, jos julkaisujesi sävy on ollut aiemmin etäinen ja mainosmainen.

 

Miten yhtäkkiä muutat sävyä?

 

No, tekemällä vain sen. Voit aivan hyvin muuttaa sävyä rennommaksi saman tien, kunhan jatkat sen jälkeen yhdenmukaisesti samalla rennolla otteella.

 

Mitä rennommin pystyt ottamaan Facebook-sivullasi, sen paremmin saat tulosta. Tämä on totta siksi, että mitä rennommin itse pystyt keskustelemaan Facebook sivullasi, sen enemmän seuraajasi uskaltavat kommentoida.

 

Mitä rennommin pystyt Facebook-julkaisujen suunnittelun ottamaan, sen helpommin keksit julkaisuaiheita.

 

Eli näytät esimerkkiä semmosesta keskustelevasta tyylistä, jollon sä saat kommentteja sun julkaisuihin ja mitä rennommin sä otat siellä Facebook sivulla julkasemisen kanssa, niin sen enemmän keksit julkaisuja ihan siellä arjenkin keskellä.

 

Tämä on meille kaikille uusi asia, miten yrityksen markkinoinnin yhteydessä toisi itsensä esiin. Ja se vaatii vain hieman rohkeutta. Ja sitä, että ei otettaisi itseämme liian vakavasti!

 

Jaa tästä, kiitos!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

Mitä ajattelet?

kommentti