Mistä ideoita Facebook-markkinointiin?

Mistä ideoita Facebook-markkinointiin?

posted in: Bisneskoulu | 0
Jaa tästä, kiitos!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

 

Keksitkö helposti julkaisuja Facebook-sivullesi?

 

Vai iskeekö sinulle (kuten monelle muulle) usein ”tyhjän sivun syndrooma”?

 

”Jotain pitäisi julkaista, mutta mitä!?”

 

Usein, kuten monessa muussakin asiassa, ideoinnin aloitus on kaikista vaikeinta. Suuri osa yhden julkaisun tekemisen ajasta meneekin siihen, kun yrittää saada ajatuksen päästä kiinni. Mitä sitä nyt oikein julkaisisi..?

 

Siinä tilanteessa on parasta, jos sinulla on

  1. Valmis lista sisältöideoita ja -aiheita
  2. Riittävästi aikaa ideoida useampi kuin yksi julkaisu.

 

Tässä 5 konkreettista vinkkiä, jotka voit ottaa käyttöösi vaikka saman tien Facebook-sisällön ideointiin.

 

Videolla kanssani kouluttamassa Sari Kilpiäinen! Jos haluat lisää vinkkejämme ja syvempää tietoa Facebookista, tilaa maksuton Facebook-markkinoinnin kurssi tästä >>

 

Vinkki 1: Missä olet ja mitä ajattelet? Juuri nyt?

 

Ota kuva työympäristöstäsi, missä tällä hetkellä olet, olet sitten liikenteessä tai toimistollasi. Missä hyvänsä teet töitä, ota kuvan ja kerrot mitä ajattelet juuri nyt alastasi ja siitä, mitä siellä tapahtuu. Kerro mielipiteesi, kokemuksistasi ja miten se liittyy tähän hetkeen. Positiivisessa hengessä.

 

Kun jaat ajatuksiasi, arvojasi ja mielipiteitäsi sosiaalisessa mediassa, seuraajasi rakentavat mielikuvaa sinusta persoonana ja osaajana. Ole siis oma itsesi ja kannusta toisia.

 

Vinkki 2: Vastaa kysymykseen videolla!

 

Mitä asiakkaasi on kysynyt sinulta lähiaikoina? Tai mihin kysymykseen jatkuvasti törmäät? Vastaa siihen kaikille Facebook-videossa, sillä aika varmaa on, että muitakin vastauksesi kiinnostaa.

 

Kaikista parasta sisältöä sosiaalisessa mediassa ovatkin ne videot, joista on hyötyä. Joissa seuraajasi pääsevät hyötymään sinun asiantuntemuksestasi ja tutustumaan sinuun.

 

Ota siis nopea video puhelimellasi ja julkaise rohkeasti!

 

Vinkki 3: Kerro palvelusi hyödyistä ja linkitä!

 

Viidestä julkaisusta aina yksi pitää olla sellainen, missä markkinoit palveluitasi. Pidä suhde hyötysisällön ja omista palveluista puhumisen välillä 4:1, eli neljä hyötyä ja yksi mainos. Näin pidät seuraajasi kiinnostuneina ja innoissaan mukanasi.

 

Kerro julkaisussa, mitä hyötyä asiakkaillesi on sinun palveluistasi, eli älä listaa palveluita tai käske suoraan tilaamaan, vaan kerro, mitä tuloksia asiakkaasi ovat saaneet, ja linkitä palvelusi tilaus- tai varaussivulle.

 

Vinkki 4: Ota selfie ja kerro jotain itsestäsi

 

Kyllä. Myös yrityssivulla voi julkaista selfieitä. Kerro kuvan yhteydessä jotain uutta itsestäsi. Tarkoitus ei ole paljastaa jotain liian henkilökohtaista, vaan jotain sellaista, jonka voisit kertoa kenelle tahansa itsestäsi ensitapaamisella.

 

Kerro itsestäsi jotain sellasta, mikä voisi olla samaistuttavaa ja mikä seuraajillesi olisi mielenkiintoista tietää sinusta ihmisenä. Kun kerrot jotain menneisyydestäsi, harrastuksistasi, kokemuksistasi tai arvoistasi, teet itseäsi tutuksi syvemmällä tasolla.

 

Vinkki 5: Kerro asiakaspalautteesta

 

Kerro hyvästä asiakaspalautteesta!

 

Eli julkaise tekstinä se, mitä asiakas on sanonut palveluistasi tai kirjottanut sinulle kiitoksena hyvästä asiakaspalvelusta ja tuloksesta, jota hän oli saanut. Voit tehdä palautteesta myös graafisen kuvan tai jos asiakas innostuu, pyytää häntä kertomaan palautteen videolla.

 

Tässä 5 konkreettista vinkkiämme, jotka voit pistää käytäntöön vaikka heti tällä viikolla.

 

Jos kuitenkin tuntuu siltä, et tässä nyt ei ollut vielä tarpeeksi ja kaipaat lisää ideoita, niin tilaa 3-osainen Facebook-markkinoinnin koulutussarja, jossa on yksi kokonainen video omistettu sisältöideoille.

 

Jaa tästä, kiitos!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter

Mitä ajattelet?

kommentti